- Noutăți
- Produs pachet
- Mindenki angolul tanul
- Előkészületben
- Nyelvünk virágai
- Idézetek, szállóigék, bölcsességek
- Szólások, közmondások
- Felvételizőknek
- A magyar nyelv kézikönyvei
- A magyar nyomtatott örökség feltárása
- Anyanyelvi felmérők
- Anyanyelvi kompetenciafejlesztő munkafüzetek
- Az ékesszólás kiskönyvtára
- Bibliotheca Regulyana
- Diszlexia, diszkalkulia
- Életrajz
- Híd szótárak
- Iránytű sorozat
- Ismeretterjesztő
- Kétnyelvű könyvek nyelvtanuláshoz
- Kifestőkönyvek, színezők
- Kommunikáció
- Lexikográfiai füzetek
- Lexikon, enciklopédia
- Mesekönyv
- Mesterművek
- Modern Nyelvoktatás
- Naptár, notesz
- Notesz
- Növény- és állatnevek
- Nyelvészet
- Nyelvi játékok, fejtörők
- Nyelvtani munkafüzetek az 5-12. évfolyam részére
- Nyelvtanulás
- Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához
- Szépirodalom
- Szótár
- Történelem
- Útleírás
- Vallás
- Zene
- E-könyv
- Folyóirat
- 2024-ben megjelent könyveink
- 2023-ban megjelent könyveink
- 2022-ben megjelent könyveink
- 2021-ben megjelent könyveink
- 2020-ban megjelent könyveink
- 2019-ben megjelent könyveink
- 2018-ban megjelent könyveink
A hallgatás alakzatai
A kötet címe szó szerint értendő, nem hivalkodó szókép. Az emberi világban alakot öltő hallgatás az elemi mértanból ismert pontokkal, vonalakkal, sík- és térbeli idomokkal ábrázolható. A körzővel-vonalzóval megszerkeszthető társadalmi szabásminták szabad szemmel többnyire nem látható vonalakat rajzolnak ki. Szent Anzelm és Max Weber nem rekesztette ki cselekvéstipológiájából a tartózkodást, tűrést és megengedést. A tétlen tettek többnyire hangtalanok, míg a tettleges cselekedetek jellemzően hangok kiadásával, zajkeltéssel járnak együtt. A társadalom tagozódása a hangos–hangtalan tengely mentén is vizsgálható, és ez a határvonal javarészben párhuzamosan fut a látható–láthatatlan felosztással. Georg Simmel szerint a titok „az emberiség egyik legnagyobb vívmánya”, mert egy „második világot hoz létre a látható mellett, s a lehető legerőteljesebben befolyásolja az utóbbit”.
A kötet első két tanulmányában a hallgatás legjellegzetesebb alakzatait vettem sorra, míg a harmadik írásban néhány kivételes szellemi teljesítmény felidézésével szemléltettem, hogy miképpen bírhatók szóra a makacsul hallgató történeti források.