- Nuove Uscite
- Mindenki angolul tanul
- Előkészületben
- Nyelvünk virágai
- Idézetek, szállóigék, bölcsességek
- Szólások, közmondások
- Felvételizőknek
- A magyar nyelv kézikönyvei
- A magyar nyomtatott örökség feltárása
- Anyanyelvi felmérők
- Anyanyelvi kompetenciafejlesztő munkafüzetek
- Az ékesszólás kiskönyvtára
- Bibliotheca Regulyana
- Diszlexia, diszkalkulia
- Életrajz
- Híd szótárak
- Iránytű sorozat
- Ismeretterjesztő
- Kétnyelvű könyvek nyelvtanuláshoz
- Kifestőkönyvek, színezők
- Kommunikáció
- Lexikográfiai füzetek
- Lexikon, enciklopédia
- Mesekönyv
- Mesterművek
- Modern Nyelvoktatás
- Naptár, notesz
- Notesz
- Nyelvészet
- Nyelvi játékok, fejtörők
- Nyelvtani munkafüzetek az 5-12. évfolyam részére
- Nyelvtanulás
- Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához
- Szépirodalom
- Szótár
- Történelem
- Útleírás
- Vallás
- Zene
- E-könyv
- Folyóirat
- 2024-ben megjelent könyveink
- 2023-ban megjelent könyveink
- 2022-ben megjelent könyveink
- 2021-ben megjelent könyveink
- 2020-ban megjelent könyveink
- 2019-ben megjelent könyveink
- 2018-ban megjelent könyveink
- Növény- és állatnevek
Emelt szintű angol nyelvtani gyakorlókönyv I.
Sok éve tanítok és vizsgáztatok angolnyelv-szakos hallgatókat, valamint készítek vizsga- és gyakorlófeladatokat. Ebben a könyvben különféle típusú, illetve a saját gyakorlatomban már jól bevált feladatokat gyűjtöttem össze, elsősorban azoknak a közép- és haladó szintű nyelvtudással rendelkező tanulóknak, akik egyetemi nyelvi vizsgára vagy más felsőfokú (C1 szintű) nyelvvizsgára készülnek. Ugyancsak haszonnal forgathatják a könyvet mindazok, akik közép- és haladó szintű nyelvi ismereteik tökéletesítésére törekszenek.
A nyelvtanítás végső célja a kommunikációs készség elsajátítása, ám árnyalt, pontos kommunikáció nem lehetséges a nyelvi struktúrák alapos ismerete és biztos használata nélkül. A kommunikatív nyelvoktatás korai szakaszában a nyelvtan tanítása kissé háttérbe szorult, újabban viszont a nyelvi tudatosságra törekvés kap nagyobb hangsúlyt. Saját oktatói tapasztalom szerint is több kedvvel és bátrabban nyilatkoznak meg írásban és szóban azok, akik biztos nyelvtani tudással rendelkeznek.
Érdekes sajátsága az angol nyelvtannak, hogy míg kezdő szinten könnyűnek tűnik, később egyre bonyolultabb nyelvi jelenségek okoznak fejtörést. Míg például a német nyelvtanításban már a kezdeti szakaszban különösen fontosnak tartják a nyelvtani összefüggések megvilágítását – hiszen enélkül nehéz megérteni a nyelv logikáját, majd alkalmazását – , az angolban ennek éppen az ellenkezője érvényesül. A nyelvtant eleinte könnyűnek, később egyre bonyolultabbnak találjuk. Ez a könyv azok számára készült, akik már magasabb szintet értek el, de esetleg úgy érzik, megrekedtek a tanulásban, és további gyakorlásra van szükségük ahhoz, hogy magasabb szintre juthassanak.
A könyvben tizenegy feladattípus található, középhaladó és haladó szintre alkalmas gyakorlatokkal. Egyes nehezebb szerkezetek különböző formában többször is visszatérnek. Néhány egyszerűbb nyelvtani tesztsor is szerepel. Ezek olyan alapfeladatokat tartalmaznak, amelyeket a magyar nyelvtanuló az egyszerűségük ellenére is könnyen eltéveszt. Törekvésem volt továbbá az is, hogy a feladatsorok a nyelvi tudatosság fejlesztésén keresztül a logikus gondolkodás kialakulásához is hozzájáruljanak.
A könyv nemcsak nyelvgyakorlatórákon, csoportos foglalkozás keretében alkalmazható, hanem egyéni nyelvtanulásra is alkalmas, hiszen a gyűjtemény végén megoldási kulcs található. Mire a nyelvet tanuló diák a könyv végére érve minden feladatsort megoldott, alaposabb és biztosabb tudásra tesz szert. Ehhez sok sikert kívánok!
Rónay Ágnes