- Nuove Uscite
- Csomagban olcsóbb
- Mindenki angolul tanul
- Előkészületben
- Nyelvünk virágai
- Idézetek, szállóigék, bölcsességek
- Szólások, közmondások
- Felvételizőknek
- A magyar nyelv kézikönyvei
- A magyar nyomtatott örökség feltárása
- Anyanyelvi felmérők
- Anyanyelvi kompetenciafejlesztő munkafüzetek
- Az ékesszólás kiskönyvtára
- Bibliotheca Regulyana
- Diszlexia, diszkalkulia
- Életrajz
- Híd szótárak
- Iránytű sorozat
- Ismeretterjesztő
- Kétnyelvű könyvek nyelvtanuláshoz
- Kifestőkönyvek, színezők
- Kommunikáció
- Lexikográfiai füzetek
- Lexikon, enciklopédia
- Mesekönyv
- Mesterművek
- Modern Nyelvoktatás
- Naptár, notesz
- Notesz
- Növény- és állatnevek
- Nyelvészet
- Nyelvi játékok, fejtörők
- Nyelvtani munkafüzetek az 5-12. évfolyam részére
- Nyelvtanulás
- Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához
- Szépirodalom
- Szótár
- Történelem
- Útleírás
- Vallás
- Zene
- E-könyv
- Folyóirat
- 2024-ben megjelent könyveink
- 2023-ban megjelent könyveink
- 2022-ben megjelent könyveink
- 2021-ben megjelent könyveink
- 2020-ban megjelent könyveink
- 2019-ben megjelent könyveink
- 2018-ban megjelent könyveink
Bevezetés a kommunikációelméletbe
-
Alcím A hírek értékeSzerző Hollós JánosSorozatszám 24Oldalszám 116Kötés típusa puhafedelesFormátum A/5Codice articolo 9786155219382Peso 150 g/db
-
A kommunikáció az emberiség fejlődésének, sikereinek és kudarcainak a kulcsa. Egy-egy új szintnek – a beszédnek, az írásnak, a nyomtatásnak, a távközlésnek és az informatikának – a megjelenése a maga korában mind forradalmi változást eredményezett.
Korunkban a nagypolitikának és a mindennapjainknak is meghatározója a kommunikáció alapfogalma, a hír. Egy hírrel, álhírrel háborúkat lehet elindítani; választásokat lehet nyerni és veszíteni; vállalatokat vagy embereket lehet gazdaggá tenni vagy a csőd szélére sodorni.
A Bevezetés a kommunikációelméletbe című könyv közérthető módon, az érdeklődő nagyközönség számára mutatja be a kommunikáció szintjeit, részletesen ismerteti a hír fogalmát. Ismerteti azt az öt tényezőt, amelyek befolyásolják egy-egy hír értékét: 1. Hány embert érint; 2. Milyen mélyen érinti az embereket; 3. A társadalmi hierarchia mely részét érinti; 4. Milyen mértékben váratlan; 5. Mennyire friss.
Az elméleti ismeretek mellett az olvasó gyakorlati ismereteket is kap. Pl.: mi a jelentősége a testmozgásoknak: a mimikának, a tekintetnek, a gesztusoknak, a kéz- és lábtartásnak. A szerző bemutatja a rábeszélés stratégiáit, szól a befolyá­solás eszközeiről: a meggyőzésről, a reklámról és a propagandáról.
A könyvet ajánljuk mindazoknak, akik a kommunikáció és a hír mibenlétéről többet szeretnének tudni, illetve munkájuk során vagy mindennapjaikban a siker érdekében fel kívánják használni a kommunikációkutatás legfrissebb eredményeit.
Hollós János újságíró, a kommunikáció elméletének kutatója, több mint 25 éve foglalkozik folyamatosan hírszerkesztéssel, 20 éve kommunikációelméletet és tömegkultúrát tanít, jelenleg a Pro Deo State University Közép-Európai Tudományos Intézet tanszékvezetője.
-
- Bevezetés / 9
- Viselkedés és kommunikáció / 10
2.1. A hír, az üzenet értéke / 10
2.1.1. A hierarchia / 13
2.1.2. A kuriozitás / 14
2.2. A média jellege / 15
2.3. A hírsorrend / 17
2.3.1. Tudatos hibák a hírsorrendben / 17
2.3.2. Nem tudatos hibák a hírsorrendben / 18
2.4. A tájékozottság jelentősége / 18
2.5. A hír / 20
2.6. Hírműfajok / 23
2.7. A kommunikáció típusai / 29
2.7.1. A kommunikáció módjai / 30
2.7.2. A kommunikáció típusai irányok és a kapcsolat módja szerint / 32
2.8. A viselkedés jellemzői / 32
- A kommunikáció szintjei / 34
3.1. A kommunikáció négy szintje a résztvevők száma alapján / 34
3.2. A kommunikáció szintjei történelmi sorrendben / 35
3.2.1. A beszéd / 37
3.2.2. Az írás / 37
3.2.3. A nyomtatás / 40
3.2.4. A távközlés / 40
3.2.5. Az informatika / 40
- A testmozgások kommunikatív jelentősége / 42
4.1. Mimika / 42
4.2. Tekintet / 43
4.3. Gesztusok / 44
- A térközszabályozó viselkedés / 46
5.1. Viselkedésünk a partnertől való távolság függvényében / 46
5.2. A tér és az idő kapcsolata / 48
5.3. A térközszabályozó viselkedés legfontosabb szabályai / 48
5.4. Térközszabályozás különböző kultúrákban / 49
5.5. Térközszabályozás tárgyalásokon / 51
- Kommunikáció a testtartás révén / 53
6.1. Poszturális kommunikáció / 54
6.2. Kinezika / 55
- A viselkedés ritualizáltsága / 56
7.1. Társadalmi érintkezési szabályok / 58
7.2. Az egyének közötti viselkedési szabályok / 60
7.3. Az erkölcs / 62
- Interperszonális észlelés / 67
8.1. A szociális észlelés / 68
8.2. A fizikai észlelés / 71
8.3. Az ösztönök / 71
8.3.1. Az életösztön / 73
8.3.2. Az ösztön és az erkölcs / 76
8.4. Az érzelmek / 78
- A szervezeti kommunikáció / 80
9.1. A kommunikáció funkciói a szervezetben / 81
9.2. A szervezeti kommunikáció irányai / 84
9.3. Korlátok a kommunikáció útjában / 85
9.4. A nemkívánatos kommunikáció / 87
- A meggyőzés technikái, a rábeszélés stratégiái / 88
10.1. Befolyásolás, meggyőzés / 89
10.2. A közönség befolyásolása / 91
10.2.1. A forrás módszerei / 91
10.2.2. Az üzenethez kapcsolható módszerek / 92
10.2.3. A közönség attitűdjét közvetlenül befolyásoló módszerek / 97
10.3. A befolyásolás problémái / 99
- A személyiség integritása, megőrzésének stratégiái / 101
11.1. A csecsemőkor / 101
11.2. A kisgyermekkor / 102
11.3. Az iskoláskor / 103
11.4. A serdülőkor / 104
- Összefoglalás / 106
Felhasznált irodalom / 107
Hollós János szakmai életrajza / 109