- New arrivals
- Mindenki angolul tanul
- Előkészületben
- Nyelvünk virágai
- Idézetek, szállóigék, bölcsességek
- Szólások, közmondások
- Felvételizőknek
- A magyar nyelv kézikönyvei
- A magyar nyomtatott örökség feltárása
- Anyanyelvi felmérők
- Anyanyelvi kompetenciafejlesztő munkafüzetek
- Az ékesszólás kiskönyvtára
- Bibliotheca Regulyana
- Diszlexia, diszkalkulia
- Életrajz
- Híd szótárak
- Iránytű sorozat
- Ismeretterjesztő
- Kétnyelvű könyvek nyelvtanuláshoz
- Kifestőkönyvek, színezők
- Kommunikáció
- Lexikográfiai füzetek
- Lexikon, enciklopédia
- Mesekönyv
- Mesterművek
- Modern Nyelvoktatás
- Naptár, notesz
- Notesz
- Nyelvészet
- Nyelvi játékok, fejtörők
- Nyelvtani munkafüzetek az 5-12. évfolyam részére
- Nyelvtanulás
- Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához
- Szépirodalom
- Szótár
- Történelem
- Útleírás
- Vallás
- Zene
- E-könyv
- Folyóirat
- 2024-ben megjelent könyveink
- 2023-ban megjelent könyveink
- 2022-ben megjelent könyveink
- 2021-ben megjelent könyveink
- 2020-ban megjelent könyveink
- 2019-ben megjelent könyveink
- 2018-ban megjelent könyveink
- Növény- és állatnevek
Megelőzöm a számolási zavart!
Ide kattintva elolvashatja a könyv előszavát
Ide kattintva elolvashat egy részletet a könyvből
Ez a könyv azért született, hogy a szülőknek és a pedagógusoknak tanácsokkal, ötletekkel, játékos feladatokkal segítsen gyermekük vagy tanítványuk számolási képességeinek fejlesztésében, figyelembe véve az életkori sajátosságokat. A könyv használatával megelőzhetjük a számolási zavar, a diszkalkulia kialakulását, amely, ha megmarad, később kudarchoz vezethet az iskolai tanulás során.
A könyv a csecsemőkortól öt-hat éves korig nyújt tanácsokat, ötleteket, fogalmaz meg alapszabályokat. Tartalmaz továbbá két játékos feladatgyűjteményt, amelyek a számolási zavar megelőzésére lettek kidolgozva. Ezek a három-, négy- és ötéves, már beszélő kicsiknek írt Szám-old(ó) 1. és az iskola előtti évben járó nagycsoportosoknak kidolgozott Szám-old(ó) 2. című matricás foglalkoztatók. A célszerűen összegyűjtött versek, mondókák a kötetben található QR-kód segítségével meg is hallgathatók a TINTA Könyvkiadó honlapján, így a kicsiknek könnyebb lesz feleleveníteniük őket. A könyvben található rajzok és színes matricák szintén segítik a gyermekek figyelmének megragadását és fenntartását.
A szerzőnek a TINTA Könyvkiadónál korábban megjelent, az olvasási zavarok megelőzését segítő két kötetét (Megelőzöm a diszlexiát!, Legyőzöm a diszlexiát!) kiegészítve egy komplex eszköztárat kínálunk az iskola előtt álló óvodások és a kisiskolások számára.
A kötetben található verseket, mondókákat elmondja: Németh Alexa
A mondókák fülre kattintva hallgathatja meg a verseket.
-
Alcím A diszkalkulia megelőzését segítő tanácsok szülőknek és pedagógusoknakSzerző B. Gaál KatalinOldalszám 100Kötés típusa puhafedelesFormátum A/4Article No. 9789634093251Weight 370 g/pcs
-
Levél a szülőknek, pedagógusoknak / 5
Egy kevés elengedhetetlen elmélet / 6
A diszkalkulia meghatározása / 6
A diszkalkulia okai / 6
Gyakoriság / 7
Tünetek a fejlődés során. Súlyosság / 7
A) Érzékelés, észlelés / 7
B) Mozgás, finommozgás / 8
C) Beszéd és nyelv / 9
D) Gondolkodás / 12
Térben és időben való tájékozódás / 12
Analízis – szintézis / 12
Összehasonlítás / 12
Általánosítás – konkretizálás / 13
Integráció, összekapcsolás / 14
Emlékezet / 14
Figyelem / 14
Érzelem, ösztönösség / 15
Számolási központok az agyban / 16
Terápia / 17
A) Tanácsok az érzékelés, észlelés területén / 17
B) Tanácsok a mozgásproblémák megelőzéséhez / 19
C) Tanácsok a beszéd és nyelvfejlődés segítésében / 21
A nyelvelsajátítási folyamat elemei / 21
Utánzási képesség / 21
Veleszületett nyelvtanulási kódrendszer / 21
Kognitív tudatosság / 21
Környezeti rásegítő nyelvezet (dajkanyelv) / 22
D) Tanácsok a gondolkodás fejlesztésére / 23
Térben és időben való tájékozódás, sorrendiség / 23
Analízis-szintézis kialakulását segítő feladatok / 24
Összehasonlítás / 25
Hogyan lehet fejleszteni a memóriát? / 32
Mit tehetünk gyermekünk figyelmének a fejlesztéséért? / 34
Ötlettár / 35
Szám-old(ó) 1. / 41
Színtanulás / 41
A számok / 43
Műveletek / 47
Szám-old(ó) 2. / 59
Szókincs / 59
Játékos szókincsfejlesztés / 59
Feladatok / 60
Versek, mondókák, dalocskák / 85
Testrészek, közös cselekvések / 85
Állatok mozgása / 88
Számolós versek / 90
Alapszabályok / 93
Szakirányú segítség / 95
Irodalom / 96
-
Kattintson a versek első sorára!
Mondókák a színek megtanításához
Leesett a fáról.
Bumm!
Vajon hová megyünk rajta?
Huzsedáré, huzsedom.
Huzsedáré, huzsedom.
Melyből az élet vize árad.
Eredj ki, te zöldfülű!
Jól megsóztam.
Meg is paprikáztam.
Ábele, bábele, fuss!
Zöld az ablaka.
Gyere ki, te tubarózsa,
Vár a viola!
Testrészek, közös cselekvések
Útifüves, leveles
Bibola-bibola
Pacs-pacs-pacs!
Elszaladt a nyulacska.
Itt fogták meg:
Itt! Itt! Itt!
Mutatóujjam megrázta
Középső ujjam fölszedte
Gyűrűsujjam hazavitte
A kisujjam mind megette
Megfájdult a hasa tőle
Ez meglőtte
Ez hazavitte
Ez megsütötte
A kicsi mind megette
Megfájdult a hasa tőle
Ketten ülünk egy lóra,
Hárman meg a csikóra.
Ez a vonat valahol.
Én vagyok a vasutas,
Te meg legyél az utas!
Mint a gyertyaszál
Ha elfáradt, úgy elröppen,
Mint a kismadár.
Táncol a kis Zsuzsika.
Jobbra dűl, meg balra dűl,
Tücsök koma hegedül.
Fényes nap!
Kertek alatt a ludaim megfagynak.
A szemedet hunyd be,
Aludj, ringó-bingó,
Pici rózsabimbó!
Papának, mamának,
Meg a kis Csabikának.
Szeretik a perecet.
Sósat, sósat, jó ropogósat.
Aki vesz, annak lesz,
Aki nem vesz, éhes lesz.
Puszit ad a lányának.
Nincsen neki dóga.
Mert ha dóga vóna,
A lába nem lógna.
Hol jártál?
Malomban.
Mit hoztál?
Lisztet.
Hova tetted?
Pad alá.
Szúrtál, böktél, csattintottál!
Sütök vele kalácsot.
Csukd be szád,
Most mosom az arcocskád.
Csukd be szád,
Most mosom a hajacskád.
Tied pisze,
Nosza, pisze,
Vesszünk össze!
Kajla füle van.
Kajla füle mellett
Két szál haja van.
Egy kis dombra lecsücsülünk.
Csüccs!
Állatok mozgása
Rétes akar lenni.
Tekeredik a rétes,
Kígyó akar lenni.
Alig áll a lábán.
Kiviszik a zöld mezőre,
Édes fűre, legelőre.
Told ki szarvadat!
Ha nem tolod,
Összetöröm házadat!
Ég a házad ideki.
Ha nem hiszed, gyere ki,
Majd meglátod ideki!
Vak varjúcska.
Komámasszony kéreti a szekerét.
Nem adhatom oda,
Tyúkok ülnek rajta.
Hess le, tyúkok, hess, hess, hess!
Rajta, gyerekek!
Szállj a tenyeremre!
Se füle, se farka.
Odamegyünk lakni,
Ahol tejet kapni.
Tüzes a pipám.
Itt a jó tejfel!
Hová lett a vaj?
Ott látom a bajuszodon,
Most lesz neked, jaj!
Tapsi füle lekonyul.
Meglapul a szénába,
Meg se mozdul négy lába.
Katicabogárka!
Számolós versek
Nagymama harisnyát köt.
Fel is megy, meg le is megy.
Ez a kislány ki is megy.
Nagymama harisnyát köt.
Se nem kicsi, se nem nagy,
Éppen olyan, mint te vagy.
Egy, kettő, három, négy, öt, hat,
Futballozni megy a csapat.
Kérdi tőle az ellenség:
Hány gól kell még?
Három fia van.
Iskolába jár az egy,
Másik bocskort varrni megy.
A harmadik ül a padon,
A dudáját fújja nagyon.
Dana-dana-dan,
De szép hangja van.
Mély lélegzetet végy!
Rajta, pajtás,
Törzsfordítás
Térdhajlítás
Terpeszállás
Helyben járás
Karlendítés!
Egy mancs, két mancs, nem kell más,
Számolj velünk, kis pajtás!
Számold meg, fiam!
Egy-kettő, nincs több,
Ennyi lába van.
Számold meg, fiam!
Egy, kettő, három, négy,
Ennyi lába van.
Szállj, kötél, szállj!
Kötél alatt, kötél felett,
Ugrándoznak a gyerekek.
Egyik Péter, másik Pál.
Szállj el, Péter, szállj el, Pál,
Gyere vissza, Péter, gyere vissza, Pál!
Alája meg még egyet.
Tetejébe két egyest,
Alája egy farkinca,
Készen van a kiscica.
Kettő – csipkebokor vessző.
Három – te vagy az én párom.
Négy – biz’ oda nem mégy!
Öt – leesett a köd.
Hat – hasad a pad.
Hét – dörög az ég.
Nyolc – üres a polc.
Kilenc – kis Ferenc.
Tíz – tiszta víz.
Ha nem tiszta, vidd vissza,
Majd a cica megissza!
Hány csemeténk van? Tíz meg kettő.
Jégen járó január
Fagyot fújó február
Rügymozdító március
Április füttyös, fiús
Virághabos víg május
Kalász konyító június
Kaszasuhintó július
Aranyat izzó augusztus
Szőlőszagú szeptember
Levelet ontó október
Ködnevelő november
Deres, darás december